YouTube ”o dă de gard” cu cenzura și frustrează creatorii de conținut

de: Alexandru Puiu
07 05. 2018

YouTube are un set foarte stufos de restricții legate de reclamele pe care le afișează în interiorul clipurilor. Mulți creatori de conținut nu înțeleg însă criteriile referitoare la reclamele pe care le incorporează ei, manual, în videoclipurile postate.

Dacă postezi un clip pe YouTube care conține o melodie populară, ai șanse foarte mari ca respectivul clip să fie șters automat din cauza faptului că include conținut protejat prin drepturi de autor. În acest scop, a fost implementat un sistem de inteligență artificială care nu se înșală aproape niciodată. Din păcate, nu poate fi creat un sistem la fel de laborios pentru ștergerea videourilor care conțin reclame și alte tipuri de conținut video care nu ar trebui să ajungă pe platformă.

Cel mai recent val de clipuri șterse de către YouTube au incorporat reclame la serviciul online EduBirdie. Evenimentul a avut loc în urma unei investigații a celor de la BBC. Reporterii britanici au găsit peste 250 de canale de YouTube care incorporau, în mijlocul unuia sau mai multe videouri, reclame pentru serviciul online ucrainean care facilitează realizarea de eseuri contra cost pentru școală. În contextul în care EduBirdie te ajută să înșeli sistemul la facultate sau la liceu prin achiziția unor eseuri create la comandă, din câte se pare, YouTube are o regulă împotriva unor astfel de practici.

După publicarea articolului de la BBC, YouTube a avertizat creatorii de conținut care au inclus astfel de reclame în clipurile lor să le decupeze și să reposteze clipurile fără mesaje promoționale pentru EduBirdie. Vloggerii au avut timp până pe 4 mai să se conformeze. Cei care nu au reușit, s-au trezit cu clipurile șterse și cu alte forme de penalizare.

Partea cea mai ciudată este că astfel de clipuri promoționale nu sunt nici pe departe ilegale, dar încalcă criteriile YouTube referitoare la publicitate distribuită pe platformă. În orice caz, creatorii de conținut sunt foarte dezamăgiți de practicile de comunicare ale oficialilor companiei americane. Mulți dintre ei au pierdut câteva luni de muncă în doar câteva momente, fără să înțeleagă foarte bine cu ce au greșit. Oficialii YouTube au publicat un comunicat pe marginea subiectului și au promis că vor colabora cu creatorii de conținut pentru ca aceștia să înțeleagă mai bine ce este permis sau interzis pe cea mai populară platformă online de streaming.